Door het gebruiken van onze website, ga je akkoord met het gebruik van cookies om onze website te verbeteren. Dit bericht verbergen Meer over cookies »

Verzenden & retourneren

Nadat u uw bestelling heeft betaald en wij de betaling in goede orde hebben ontvangen, wordt uw bestelling verzonden. Hieronder vindt u alle informatie die u nodig heeft wat betreft verzenden en bezorgen.

Verzendkosten

Uw pakket wordt gratis verzonden binnen Nederland en België. De kosten voor overige Europese bestemmingen bedragen 35 euro. Als u ervoor kiest om een pakket onder Rembours te versturen, betaalt u 18 euro. Een Rembours-zending houdt in dat u contant betaalt wanneer de vervoerder het product aflevert. Het geheven bedrag berekenen wij door in de bestelling.

Rembours is mogelijk met een maximale aankoopwaarde van 2.500 euro.

Eerlijk over levertijden

Wij zijn eerlijk over de levertijden. Wanneer er bij een product wordt aangegeven "op werkdagen voor 23:59 uur besteld, morgen in huis" en u plaatst op werkdagen voor 23:59 uur uw bestelling, dan wordt uw bestelling dezelfde dag nog verzonden. U kunt uw bestelling de eerstvolgende dag verwachten, óók in het weekend of op maandag (levering op zondag en maandag is op dit moment alleen mogelijk voor bestellingen in Nederland). 

Het is mogelijk om bij uw bestelling aan te geven wanneer u het pakket geleverd wilt hebben. Wij zorgen er dan voor dat uw pakket geleverd wordt op de door u gewenste datum.

Helaas bestaat er altijd de mogelijkheid dat uw levering vertraging oploopt, hoe hard wij ook streven naar verdere optimalisatie van het distributieproces. Voor 99 procent van alle bestellingen garanderen wij de snelst mogelijke levering.

Afhankelijk van het artikel kan het zijn dat de levering langer duurt dan één dag; de verwachte levertijd staat altijd vermeld op de productpagina. Heeft u zojuist een televisie van 55 inch of groter besteld? Dan krijgt u binnen 24 uur een e-mail van ons om een leverafspraak te maken.

Wij hebben persoonlijk klantcontact hoog in het vaandel staan. Heeft u een vraag over de levertijd? Bel of e-mail gerust met onze klantenservice. Ook kunt u uw vraag stellen via Whatsapp en de chat. Het Inbouwspeaker-team helpt u graag verder.

Let op: Rembours-zendingen kunnen invloed hebben op de levertijd. Afhankelijk van het bestelde product kan de levertijd drie tot vijf dagen langer duren.

Levertijd bij vooruitbetalen

Het verschilt per bank hoe lang het duurt voordat uw vooruitbetaling bij ons binnen is. Meestal ontvangen wij een vooruitbetaling binnen één tot drie werkdagen. Wij versturen uw pakket onmiddellijk wanneer de betaling is ontvangen. Mocht u onverhoopt niet thuis zijn, dan wordt uw pakket de volgende dag opnieuw aangeboden. Ook de volgende dag kan het zijn dat u het pakket mist. Geen nood, u kunt uw bestelling namelijk nog drie weken op het postkantoor ophalen.

Levertijd bij remboursbestellingen

Afhankelijk van het bestelde product kan de levertijd drie tot vijf dagen langer duren dan gewoonlijk. Rembours-bestellingen kunnen betaald en afgehaald worden bij het dichtsbijzijnde postkantoor.

Levering op zaterdag

Bestellingen worden normaal gesproken ook op zaterdag geleverd. Wordt uw bestelling met een speciale vervoerder verzonden, dan kan het zijn dat uw bestelling helaas niet op zaterdag wordt afgeleverd. In dit geval wordt u van tevoren op de hoogte gebracht door ons team en wordt er een nieuwe leverdatum afgesproken. 

Levering op zondag

Inbouwspeakers.nl biedt u de mogelijkheid om uw bestelling op zondag te bezorgen. Bestellingen die op zaterdag vóór 21:00 uur geplaatst zijn, en waarvan het artikel voorradig is, worden op zondag bij u afgeleverd. Gewoon een stukje extra service.

Levering op dag van bestelling

Wilt u uw bestelling vandaag nog in huis hebben? Neem dan contact op met onze klantenservice voor een Express-zending via een koerier. De kosten voor deze zending worden dan met u besproken.

Wijze van aflevering

Wij besteden veel zorg aan uw zending. Uw pakket wordt met uiterste nauwkeurigheid ingepakt, zodat eventuele transportschade tot een minimum beperkt wordt. Ontvangt u toch een pakket waarvan de verpakking beschadigd is? Weiger het pakket zodat de bestelling weer bij ons terugkomt. Immers, wij willen u een onbeschadigd product toesturen. Neem in een dergelijk geval altijd zo spoedig mogelijk contact op met onze klantenservice voor verdere afhandeling. In de meeste gevallen sturen wij u een nieuw product toe.

We doen er alles aan om onze producten zo goed mogelijk bij u thuis af te leveren. Dat is ons vak, dat is onze passie. Gemaakte fouten worden altijd door ons opgelost. Toch is het belangrijk om te weten dat bij retourzendingen het transportrisico bij de klanten ligt. Wij raden daarom aan om pakketten altijd verzekerd te retourneren.

Retourneren

We hopen dat het door u aangeschafte product goed bevalt. Bent u toch niet helemaal tevreden? Om u zo goed mogelijk door het retourproces te leiden, volgt hieronder een stappenplan. Verder hebben wij een overzicht gemaakt van veelgestelde vragen.

Niet tevreden met het product? Neem contact op met onze klantenservice. Dit kan per e-mail, Whatsapp, chat of telefonisch. U kunt een product retourneren door het Formulier Herroeping in te vullen. Ook kunt u onze klantenservice inschakelen om u verder te helpen met het retourneren. Wij helpen u graag met het vinden van een passende oplossing.

  • Zodra uw retour aangemeld is, ontvangt u per e-mail een bevestiging met een retournummer (RMA nummer).
  • Verzend uw retour. Lees ook "Hoe kan ik een product retourneren?".
  • Nadat wij uw artikel hebben ontvangen, krijgt u nogmaals een bevestiging per e-mail met daarin informatie over eventuele vervolgstappen.
  • Binnen 14 dagen wordt uw geld teruggestort of krijgt u een nieuw product toegestuurd. 

 

Kan ik een product retourneren?

Elke consument heeft recht op de afkoelperiode. Dat is een periode van 14 dagen waarin de consument de tijd krijgt om het aangeschafte product te proberen. In deze periode mag u het product bekijken en testen om te beoordelen of het product aan al uw wensen voldoet.

Zakelijke aankopen

Bent u een zakelijke klant? Dan bent u uitgesloten van het retourrecht en kunt u uw aankoop niet retourneren. 

Doet u een zakelijke aankoop (dit gebeurt automatisch als u uw KVK en/of Bedrijfsnaam invult, dan vervalt het consumentenrecht betreft het retourneren binnen de zichttermijn van 14 dagen. Zakelijke klanten kunnen geen gebruik maken van de zogenaamde “afkoelperiode”.

Hoe kan ik een product retourneren?

Het spijt ons dat het product niet aan al uw wensen voldoet. We willen u dan ook helpen om het product te retourneren. U kunt het beste contact opnemen met onze klantenservice voor de aanvraag van een retournummer. Ook kunt u gebruikmaken van het Formulier Herroeping dat u ontvangen heeft na het plaatsen van de bestelling. Vul het retourformulier in en stuur het pakket goed beschermd retour.

De kosten van retour worden in rekening gebracht. Voor een indicatie kunt u kijken op de website van uw postvervoerder. Bij PostNL liggen deze tarieven bijvoorbeeld tussen de 6,95 euro en 23,20 euro, afhankelijk van de grootte van het pakket en of u het pakket verzekerd verstuurt.

U kunt een product retourneren door het product terug te brengen in de winkel in Groningen of door het product op te sturen via een postbezorger zoals PostNL. Wanneer wij een fout hebben gemaakt bij de levering, dan zijn de retourkosten uiteraard voor rekening van Inbouwspeakers.nl

Kan Inbouwspeakers.nl het pakket/product bij mij afhalen?

Wij werken graag mee aan een zo goed mogelijke afwikkeling van een retour. In sommige gevallen is het mogelijk dat wij een retourartikel bij u thuis afhalen. Omdat dit per product verschillend is, kunnen wij vooraf niet zeggen of dat ook voor uw product geldt. Het is daarom raadzaam om contact op te nemen met onze klantenservice over de mogelijkheden.

Wanneer krijg ik mijn geld terug?

Ieder ontvangen retour wordt door ons gecontroleerd. Wanneer wij het geretourneerde product in goede en complete staat ontvangen, dan wordt het totale aankoopbedrag + de eventuele verzendkosten uiterlijk binnen 14 dagen na herroeping teruggestort op het rekeningnummer dat vermeld staat op het retourformulier. Houdt er rekening mee dat wij mogen wachten met terugbetaling totdat we het product in goede orde hebben ontvangen of zodra u heeft aangetoond dat het product retour is gezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt. 

U kunt in overleg met onze specialisten ook kiezen voor een vervangend product. Wij willen onze klanten namelijk zo goed mogelijk tegemoet komen. Neem contact op met onze klantenservice voor de mogelijkheden. 

Welke producten kunnen niet worden geretourneerd?

Het retourrecht vervalt zodra uw aangekochte speakers zijn ingebouwd of zijn beschadigd dan wel vuil geworden door het inbouwen. In het geval van defecte speakers kunt u uiteraard wel contact opnemen. 

Wanneer u een product heeft aangeschaft met een cadeaukaart en u wilt het product retourneren, dan krijgt u van ons een cadeaukaart met een gelijke waarde, te besteden op Inbouwspeakers.nl

Wat mag ik doen met een product voordat ik besluit om het retour te sturen?

U mag het product slechts uitpakken of gebruiken voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of u het wenst te behouden. Denk daarbij aan de mogelijkheden die u ook in een fysieke winkel hebt. Als u een product voor meer gebruikt dan noodzakelijk, dan levert dit waarschijnlijk een waardevermindering op. Wij zullen dan deze kosten bij u in rekening brengen. Tip: ga ook voorzichtig met de verpakking om en houd er rekening mee dat het product weer verkocht dient te worden in de originele verpakking. 

Moet ik een reden opgeven als ik een product terugstuur?

Nee, u bent niet verplicht om een reden op te geven wanneer u een product retour stuurt naar een webwinkel, als u de aankoop wilt ontbinden. Wij mogen u echter wel naar de reden vragen. Dit is uiteraard anders wanneer u het product terugstuurt omdat u aanspraak maakt op de garantie. U dient dan wel te vermelden wat er mis is met het product.